عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی,خواص عرقیات,نمایندگی عرقیات کاشان,گلابگیری,گلاب کاشان

عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی,خواص عرقیات,نمایندگی عرقیات کاشان,گلابگیری,گلاب کاشان

مصرف عدس در دوران بارداری

مصرف عدس در دوران بارداری و مصرف عدس در بارداری گرداوری شد

مصرف عدس در دوران بارداری

 

عدس یکی از حبوباتی است که در غذاهای مختلف ایرانی جایگاه بسیار خوبی دارد. در بسیاری از غذاها ، آش ها ، سوپ ها و حتی به صورت عادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا طعم این نوع از حبوبات در کنار سایر حبوبات متفاوت می باشد و حتی به صورت پخته هم مصرف خواهد شد. نه تنها گوشت عدس بلکه حتی پوست عدس هم با خواص زیادی همراه است که تنها با یک بررسی ساده می توان به آنها پی برد. اما یکی از بهترین زمان ها برای مصرف آن ، خوردن عدس در بارداری است.

زنان باردار در بارداری خود با ضعف های شدیدی همراه هستند. متأسفانه برخی از آنها به هر نوع ضعفی از بدن خود پاسخ مثبت نشان می دهند و در نتیجه ماده ای غذایی بخصوص تنقلات را برای رفع آن مصرف می نمایند. یکی از جایگزین های بسیار مهم و مفید استفاده از عدس در دوران بارداری خواهد بود. افرادی که به دلیل شرایط بارداری از رژیم های پروتئینی استفاده می کنند می توانند از عدس برای این رژیم بهره ببرند.  به عنوان یکی از وعده های بعدازظهر مصرف کمی از عدس پخته به هر خانم بارداری توصیه می شود.

عدس در زنان باردار می تواند درصدی از نیاز بدن برای دریافت کردن کلسیم و همچنین آهن را جبران کند. از نظر گوارشی با تحریک خود حرکات روده ای شما را بیشتر نموده و عمل دفع را تسریع می بخشد. با مصرف عدس هیچ گاه به افزایش کلسترول در بدن خود دچار نخواهید شد. میزان قند خون شما در دوره ی بارداری در محدوده ی نرمال قرار خواهد گرفت زیرا از مصرف بسیاری کربوهیدرات های مضر جلوگیری خواهد کرد.

عدس نه تنها در دوران بارداری بلکه برای زمانی پس از بارداری شما نیز مفید خواهد بود زیرا می تواند نیاز بدن شما به آهن برای تنظیم کردن هموگلوبین را رفع نماید و علاوه بر آن کلسیم از دست رفته از بدن به دلیل شیردهی را به شما باز گرداند. البته به دلیل نفاخ بودن این ماده ی غذایی با ارزش بهتر است تا یک روز قبل در آب خیسانده شوند و سپس در روز بعد مورد استفاده قرار گیرد.

یک نکته حائز اهمیت در خصوص مصرف عدس تعادل می باشد. هر ماده ای که مقوی است قطعا در یک زمان خاص به ماده ای مضر تبدیل خواهد شد. عدس در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود میزان آهن را در خون شما افزایش می دهد. افزایش زیاد آهن در داخل خون می تواند غلظت خون را به دنبال داشته باشد و در نتیجه برای خانم های بارداری مشکلاتی را در تغذیه جنین به وجود آورد ، بنابراین در مصرف آن اعتدال را سرلوحه خود قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.