عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی,خواص عرقیات,نمایندگی عرقیات کاشان,گلابگیری,گلاب کاشان

عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی,خواص عرقیات,نمایندگی عرقیات کاشان,گلابگیری,گلاب کاشان

خواص خرمالو

خواص خرمالو

 

خرمالو یکی از میوه های خوشمزه ای است که مزایای زیادی برای بدن دارد. با اینکه گونه های مختلفی از این میوه در سرتاسر جهان کشت می شود اما محبوب ترین آن بومی چین و ژاپن است. این میوه با پوست نارنجی رنگش شبیه گوجه فرنگی است اما طعم آن بسیار بی نظیر است.

 

خرمالو چیست؟

خرمالو چیست؟

خرمالو میوه کم کالری است که می توان آن را برای مقاصد مختلفی به کار برد. این میوه در انواع دسرها همچون پودینگ ها به کار می رود. خرمالو سرشار از مواد معدنی همچون فسفر و کلسیم و ویتامین هایی همچون ویتامین A و C است. این میوه کم کالری به خاطر مزایای شگفت انگیزش در میان افراد شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم خواص خرمالو را با هم مرور کنیم.

به کاهش وزن کمک می کند:

یک خرمالو با اندازه متوسط حدود 168 گرم است و می تواند تنها 31 گرم کربوهیدرات وارد بدن نماید. این میوه چربی کمتری نسبت به سایر میوه ها دارد. همین امر باعث شده است میان وعده خوبی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باشد.

سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است:

این میوه سرشار از مواد شیمیایی گیاهی ( آنتی اکسیدان های کاتچین و پلی فنول ) است. کاتچین آنتی اکسیدان قدرتمندی است و خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی دارد. به همین خاطر این میوه می تواند با بیماری های التهابی و عفونت ها مبارزه کند.

خاصیت ضد خونریزی دارد:

این میوه خاصیت ضد خونریزی طبیعی دارد. به همین خاطر برای کنترل خونریزی زیاد ناشی از زخم به کار می رود.

برای سیستم گوارش مفید است:

فیبر موجود در این میوه برای اجابت مزاج عالی است. استفاده منظم از میوه های غنی از فیبر به تسکین مشکلات گوارشی کمک می کند و سیستم گوارش را سالم نگه می دارد. تانین موجود در خرمالو می تواند حرکات روده را تنظیم کند و باعث بهبود مشکلات آن شود.

برای دیابت خوب است:

افرادی که از دیابت رنج می برند مستعد گرسنگی هستند و بیش از حد به خوردن مواد غذایی روی می آورند. همانطور که گفتیم خرمالو غنی از فیبر است و برای افرادی که از دیابت رنج می برند می تواند مفید باشد.

برای پرفشاری خوب است:

سدیم زمانی که بیش از حد در رژیم غذایی گنجانده شود می تواند باعث پرفشاری خون گردد. خرمالو در برگیرنده سدیم اندکی است.

سیستم ایمنی را تقویت می کند:

این ماده سرشار از ویتامین C است و زمانی که به طور منظم مصرف می شود می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

به مبارزه با سرطان کمک می کند:

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هاست و می تواند رادیکال های ازاد درون بدن را نابود کند. رادیکال های ازاد باعث نابود و تخریب سلول ها می شوند و به سرطان می انجامند. وجود ویتامین A در این میوه باعث شده خاصیت مبارزه کنندگی با سرطان آن افزایش پیدا کند.

بینایی را بهبود می بخشد:

خرمالو در برگیرنده ویتامین A است. همانطور که می دانید این ویتامین می تواند دید و بینایی افراد را بهبود ببخشد.

به بهبود تولید گلبول های قرمز کمک می کند:

مس موجود در خرمالو می تواند به جذب درست آهن کمک کند. این موضوع باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون می شود.

تسکینی برای سکسکه است:

خرمالوی ژاپنی می تواند برای درمان سکسکه به کار رود.

کبد را سالم نگه می دارد:

خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان هاست و رادیکال های آزاد موجود در بدن را نابود می سازد. این ماده می تواند اثر مواد سمی را از بین ببرد و جلوی آسیب به سلول ها را بگیرد.

احتقان آب در بدن را کاهش می دهد:

خرمالو در اصل ادرارآور است و می تواند جلوی احتقان آب در بدن را بگیرد و جریان ادرار را افزایش دهد. این میوه سرشار از پتاسیم است و می تواند شما را مطمئن سازد مواد معدنی زیادی در طول ادرار از بدن خرج نمی شود.

انرژی زیادی وارد بدن می کند:

خرمالو به خاطر پتاسیمی که دارد انرژی زاست. مصرف یک لیوان آب خرمالو می تواند انرژی لازم برای انجام فرایندهای مختلف را در اختیار شما قرار دهد.

عفونت را از بدن دور می سازد:

خرمالو منبع شگفت انگیزی از مواد شیمیایی گیاهی همچون آنتی اکسیدان های پلی فنولی و کاتچین است. همین امر باعث می شود این میوه خاصیت ضد التهابی داشته باشد و از بیماری های عفونی جلوگیری کند.

 

چگونه آب خرمالو را بگیریم؟

چگونه آب خرمالو را بگیریم؟

– دو الی سه عدد خرمالوی بزرگ و تازه را انتخاب کنید. آن را با آب سرد خوب بشویید. یک حوله یا پارچه تمیز بردارید و آن را خشک نمایید

– اگر برگ یا چیزی به خرمالو متصل بود آن را خارج کنید. آن را به دو نیم برش دهید. دانه های موجود در آن را در بیاورید.

– حالا تکه های خرمالو را در مخلوط کن بریزید. نصف پیمانه آب به ان اضافه کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا مخلوط شود. اینکار را با سرعت متوسط انجام دهید.

– اگر به دنبال نوشیدنی غلیظ تری هستید می توانید به آن آب اضافه نکنید و خرمالو را به تنهایی ترکیب کنید. بعد از آن، خرمالو را از صافی رد کنید و آب آن را در لیوان بریزید و میل نمایید.

– حالا آب خرمالوی شما که سرشار از مواد مغذی است آماده شده است.

میوه خرمالو را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم لذت ببرید. همیشه به دنبال میوه تازه و ارگانیک باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.