عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی,خواص عرقیات,نمایندگی عرقیات کاشان,گلابگیری,گلاب کاشان

عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی,خواص عرقیات,نمایندگی عرقیات کاشان,گلابگیری,گلاب کاشان

ماسک خانگی برای پوست خشک و جوش دار

وقت آن شده حسابی به خودتان برسید و تلافی خستگی‌های روزانه را دربیاورید. این هفته دو ماسک خانگی برایتان در نظر گرفته‌ایم که یکی برای از بین بردن چربی اضافه پوست‌های چرب مناسب است و دیگری برای مرطوب نگه داشتن پوست‌های خشک و برطرف کردن قرمزی‌شان. استفاده کنید و بدرخشید! استفاده از ماسک‌های خانگی طبیعی به‌خصوص برای خانم‌ها باردار یا مادرانی که نمی‌خواهند از مواد شیمیایی استفاده کنند، توصیه می‌شود. شما می‌توانید به راحتی مواد خوراکی را تبدیل به ماسک‌های طبیعی کنید و از مزایای آن‌ها استفاده کنید.

  • مواد مورد نیاز: عسل، لیمو، شکر قهوه‌ای (این گزینه اختیاری است)

اگر مواد تشکیل دهنده محصولات شیمیایی مخصوص پوست‌های چرب را بررسی کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که الکل، وجه مشترک بیشتر این محصولات است. از الکل موجود در این محصولات برای از بین بردن چربی اضافه پوست استفاده می‌شود؛ درحالی‌که اثرش کاملاً موقت است و اتفاقاً بعد از گذشت زمان، پوست تحریک شده و چربی بیشتری تولید می‌کند. به جای اینکه مرتب از این محصولات استفاده کنید، سراغ محصولات طبیعی بروید که نتیجه‌ای مشابه الکل دارند؛ اما عوارضش را نه.

برای درست کردن این ماسک مقداری شکر قهوه‌ای را در پیاله‌ای بریزید. یک لیموی تازه را نصف کنید و آب نصف آن را در پیاله بچکانید. سپس یک الی دو قاشق غذاخوری عسل را به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. می‌توانید شکر قهوه‌ای را از ترکیبات این ماسک حذف کنید؛ البته اگر دنبال لایه‌برداری نیستید. بهتر است ترکیب نهایی ماسک رقیق باشد. این ترکیب را روی پوستی که آن را تمیز شسته‌اید، به آرامی و به حالت دورانی ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد آن را بشویید و صورتتان را خشک کنید. در نهایت از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. عسل چربی اضافه پوست را جذب می‌کند و لیمو پوست را شفاف خواهد کرد.

ماسک خانگی برای پوست خشک و جوش دار

ماسک خانگی برای پوست خشک

  • مواد مورد نیاز: عسل، روغن زیتون

برای پوست خشک خیلی فرقی نمی‌کند هوا سرد باشد یا گرم، مهم‌ترین هدفش این است که در هر شرایطی خشک باقی بماند، پوسته شود، کش بیاید و قرمز شود. برای اینکه نگذارید به این اهداف متنوعش دست پیدا کند و دست از عصبانیت بردارد و آرام شود؛ سراغ یک ماسک خانگی ساده اما پرخاصیت بروید. برای تهیه این ماسک کافی است عسل طبیعی داشته باشید و مقداری روغن زیتون بکر یا فرابکر. عسل علاوه بر اینکه خاصیت ضد باکتری دارد، قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. روغن زیتون هم یک مرطوب کننده فوق‌العاده پرکاربرد و مفید است. دو قاشق سوپ‌خوری عسل طبیعی را با یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب را به مدت 20 ثانیه گرم کنید، آن‌قدر که ولرم شود اما پوست را نسوزاند. بعد با دست تمیز یا برس مخصوص روی سطح پوست قرارش دهید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند. بعد از اینکه خنک شد، با آب ولرم صورتتان را بشویید و خشک کنید.

ماسک روغن زیتون و عسل

منبع : نی نی سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.